onsdag 26 juni 2013

Resultat: Bästa 77-låten samt vinnare

Nu är tävlingen avslutad. Och den låt som ni röstade fram att vara den bästa Sjuttisjulåten blev Hat med 33 röster. På andra plats kom Bajen Vann med 28 röster. Ni var 82 stycken som röstade och såhär blev slutresultatet.

Hat - 33 röster
Bajen Vann - 28 röster
Gullmarsplan - 8 röster
Socialgrupp 3 - 7 röster
Från Södermalm - 3 röster
Bajen Dubstep - 1 röst
Krossa Hycklandet - 1 röst
Vi dog - länge lever liket - 1 röst
Gustav - 0 röster
Kanylparken - 0 röster.

Min summering av det: Det blev ungefär som jag trodde, att "Hat" och "Bajen Vann" skulle få flest röster. Sen trodde jag att låtarna på elektroskivan skulle få lite bättre resultat. Men det verkar helt klart som att den första skivan "Skit i stan - Gullmarsplan" verkar gå hem bäst i stugorna av de två jag har släppt. Jag röstade på "Gullmarsplan" även om min röst inte räknades. Jag vill tacka alla som röstade. Och nu ska jag dra vinnarna. Alla som har lagt en röst har en chans att vinna. Så oavsett hur den låt du valde hamnade så är du med i utlottningen. Lottningen går till så att jag lägger alla namn i en keps och drar tre stycken. Jag börjar med 3.e pris följt av 2.a pris och sist 1.a pris. 

1.a pris:
BajenBuppa
Vinst: Skit i stan - Gullmarsplan (CD), Ett lag - En kärlek (CD), Nya skivan (Vinyl)

2.a pris: Joakim Jedselius Hansson
Vinst: Nya skivan (Vinyl)

3.e - 5.e pris:
My Arnewing, Valter Jarborg Brenner, Albin Persson
Vinst: Valfri CD (Skit i stan ELLER Ett lag - en kärlek)

Den nya skivan är inte inspelad än men 1:a och 2:a pristagarna kommer att få ett ex av den skivan när den är klar, just nu vet jag inte när det blir men den som väntar på något gott... likaså är det med CD-skivorna. Jag har inga på lager just nu men det kommer jag att fixa så fort det finns chans.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar