lördag 13 april 2013

Kommande skiva: Texter


Nu har jag satt igång med textskrivandet inför nästa skiva. Inget är bestämt än hur och vad det blir men jag hoppas att det blir en vinylsingel med fyra låtar. Hur som helst, här är den första texten jag just har blivit klar med. Den kommer att heta Söderstadions Magi precis som en annan låt jag gjort redan heter. Men det här är den riktiga Söderstadions Magi. Och det är en hyllning till vår kära arena. 




 










Söderstadions Magi (av: Sjuttisju)

Våren är kommen, men lite snö ligger kvar
Jag har en känsla i kroppen som är underbar
Björnes Trädgård fylls av sång
Det känns så väl att nåt är på gång

Ref: Det är Bajenmagi

Hela Söder blir till ett grönvitt hav
Nacka bjuder Kenta på en sup i sin grav
Bröder och systrar höj era glas
Nu ger vi gärnet och skapar extas

Ref: Det är Bajenmagi

Sen går vi från Medis till våran borg
blandade känslor - glädje och sorg
Sen 88 har jag brottats där
med tårar, skratt, eufori och misär

Ref: Söderstadions magi

Här formades Svensk supporterkultur
Vi har alltid stått där i ur och skur
Vi sjunger Söderstadions sista refräng
Vi tar Söderstadions sista poäng  

Ref: Söderstadions magi

En bit i mitt hjärta kommer att dö
När det är dags att säga adjö
För när det är dags att säga farväl
Försvinner det en del av min själ

Ref: Söderstadions Magi



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar