fredag 12 april 2013

Hemmapremiär!

Sista på Söderstadion
Tja! På söndag smäller det. Då har vi vår sista premiär på Söderstadion, någonsin. Det känns hemskt, jag vill verkligen inte lämna Söderstadion. Fan, där har jag hängt sen 80-talet, och där har många hängt sen arenan byggdes och vissa har kanske bara hängt där något år. Det är skitsamma hur länge man har hängt där, för Söderstadion har gjort något med oss alla oavsett hur många år man har på nacken där. På Söndag går vi vår sista premiärmarsch dit. Stor sorg tycker jag. Vi kommer såklart att finnas kvar i området, för Söder om Söder är Bajenland. Vi håller till där vi har våra rötter. Annat är det med det rotlösa DIF. Dom har varken stolthet eller rötter. 

77-Skivor
Jag tänkte ta med mig lite skivor till på Söndag. Om det är någon som vill köpa så är det bara att skicka ett mail till blogg77@hotmail.com eller ett PM på Facebook. Dom kostar 40 kr/st eller två för 60 kr. Det kan också finnas skivor där Stockholm Södra har sin försäljning.

Måltävlingen
Det kommer upp ett inlägg på Facebook under lördagkvällen. Där är det bara att kommentera vem som gör Bajens första mål och i vilken minut. Prickat man in det vinner man ett ex av båda 77-skivorna. Glöm inte heller att rösta fram din favorit 77-låt. All info om den tävlingen hittar du här








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar