tisdag 23 juli 2013

Krönika: Ny arena, nya tider

Ja, nu går vi mot nya tider. Vi har invigt den nya arenan. Vad jag tycker om det? Ja du, efter 15 minuter gick jag därifrån med stark ångest. Den nya arenan, jag vägrar att kalla den något annat, den var helt enkelt ingenting för mig. Jag har sålt biljetterna till resterande matcher. Jag vet inte när jag tänker sätta min fot där igen. Visst, jag kanske ger upp för tidigt men jag klarar inte av det här. Borde inte suget efter Hammarby vara starkare? Jag vet inte, det är suget efter Söderstadion som är starkast.

Men fanns det inget bra med den nya arenan? Jo, akustiken var riktigt jävla bra.

Jag såg Djurgårns första match på en lagom hyfsad stream på nätet. Jag blev glad när Norrköping gjorde första målet. Jag blev glad som vanligt att Djurgårn förlorade. Men ju mer tiden gick efter den matchen så kände jag att jag skiter i om DIF spelar där, dom kan få hela jävla arenan. Jag vill ha Söderstadion. Samtidigt är det äckligt att dom huserar mitt i Bajenland. Och dom är så vidriga att dom sjunger "Södermalm - Djurgårdsland"... Jag blir inte så särskilt bitter över att höra det, för det är ju dom själva som skämmer ut sig. Att dom inte förstår det. Det finns mycket att säga om Djurgårn, vi kan ta det vid ett annat tillfälle. Eller näe, dom är inte värda att snacka om.

Idag spelar Hammarby mot PSG. Jag ser det som ett rent jippo. Kanske kan det locka några småkids till att bli Hammarbyare. Är det värt det, för jag tror inte det blir många. Jag hoppas bara att alla Bajare som går på matchen går för att se på Bajen. Det finns liksom inget annat att se. Zlatan kan man se på tv och youtube så ofta man vill. Jag tycker att matchen är helt onödig för vår skull. Vi har viktiga matcher att spela. Vad händer om Kennedy blir skadad. Är det då värt att några kids blir Bajare? Ska man se långsiktigt? Långsiktigt betyder inte den här matchen ett skit.

Till sist vill jag tacka alla som köpte 77-skivan "Skit i stan - Gullmarsplan" i Lördags. Hoppas ni gillar den.


Just idag + Pyro från i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar