tisdag 14 maj 2013

BF Hockey blir Hammarby Hockey

Nu är det klart att Bajen Fans Hockey blir Hammarby Hockey. För mig känns det lite trist, men jag inser att i det stora hela kommer det att vara det bästa för vår hockey. Men när man ser tillbaka på de här åren så måste man inse att det är helt otroligt hur många hjältar det finns bakom Bajen Fans Hockey. Jag får erkänna att jag inte varit på så många matcher beroende på olika problem. Men samtidigt har jag fått den äran att spela på Bajenkvällen för några år sen. Det var jävligt roligt trots att inte psyket har varit på topp.

Vad få förmodligen inte vet är att vi har 8 guld, 8 silver och 8 brons. Så bara för att vi inte varit med i eliten på länge är vi historiskt sett inget B-gäng. Det var för 5 år, på min födelsedag 22 april, som Hammarby Hockey gick i konkurs. Men Bajen Fans Hockey bildades snabbt av ett par supportrar som inte ville bli av helt med hockeyn. Jag tycker att det är så fruktansvärt mäktigt att Tommy Boustedt gjorde det han gjorde, att vilja ge tillbaka så mycket till Hammarby som fostrade honom för ett par årtionden sen. Och han verkar vara så fantastiskt ödmjuk. Att vara en av de största inom Svensk ishockey och ta ansvar för ett lag i Division 4 visar att det finns små hopp inom idrotten, idrott som mer och mer styrs av pengar, korruption och rotlösa och egoistiska människor

Vi får hoppas att fenomen som Bajenkvällen och de utomhusmatcher vi spelat kommer att leva vidare, det tror jag ju förstås. Jag ber att få tacka alla som har jobbat med Bajen Fans Hockey, och det ska bli jävligt intressant att följa Hammarby Hockey...

Nuvarande ordförande Richard Slätt blev intervjuad på bajenfans.se. Läs den intervjun här


Här är min låt om BF Hockey från senaste skivan. Sjuttisju - Vi dog, länge leve liket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar