onsdag 27 februari 2013

Nyheter - backdrop - kommande skiva

Klicka = större bild
Nu har jag äntligen fått hem min backdrop. Den är inte gigantiskt stor men den blev snygg och jag är riktigt nöjd. Den kommer alltså hänga bakom mig på scenen nästa gång jag spelar. När det nu blir vet jag inte eftersom mitt mående pendlar väldigt mycket. Men jag är iallafall öppen för förslag.

Nästa skiva har jag en del drömmar om. Och det är inte helt omöjligt. Vad, frågar ni er. Jo jag har idéer på att släppa en vinylsingel med runt 4 låtar. Musiken är färdigskriven, det är bara texterna som jag ska försöka få ihop. Det är ABSOLUT ingenting spikat än om hur det blir. Men jag har varit i kontakt med ett skivbolag som består av bajare. Och i dessa digitala tider vore det hur coolt som helst att få göra ett vinylsläpp. Det blir förmodligen en ganska limiterad upplaga men det kommer att kunna gå att införskaffa sig låtarna digitalt också, typ Spotify och ITunes.

Så hur kommer nästa inspelning att låta? Det blir punk. 3-ackords Oi!-influerad punkrock. Svängigt och ganska melodiöst. Sättningen blir gitarr/er, trummor, bas och sång. Eventuellt klämmer jag in nån flöjt om det låter bra. Jag har lite önskemål på vilka som ska vara med och spela. Men det är något jag håller för mig själv för tillfället.

Maila gärna till blogg77@hotmail.com eller skriv en kommentar om ni undrar något angående kommande inspelningar. Jag tänkte snart komma igång med intervjudelen på den här sidan. Finns det någon särskild person/gruppering/spelare etc. som ni vill se intervjuade? Skicka en kommentar.

Glöm heller inte att följa 77 på Facebook. Där brukar nyheterna komma upp först för att möjligen sedan fördjupas i den här bloggen. Forza Bajen!

//77





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar